O nás

Svou práci jako realitní makléř jsem v roce 2011 postavil na férovém jednání a špičkovém servise. Protože stále své služby posouvám dále, byl před pár lety vytvořen tým lidí, kteří mi s prací pomáhají a já tak mohu nabídnout perfektní servis.

Ing. Martin Ščerba s.r.o. – realitní kancelář IČO: 05325196; DIČ: CZ05325196, pojištění je u Maxima pojišťovny a.s. č. s.: 690 20 04166 

(viz Justice.cz) a (viz ŽR)

V současné době se na realizaci podílejí:

Ing. Martin Ščerba, MBA – certifikovaný realitní makléř IČ: 73365831, pojištění je u Maxima pojišťovny a.s. č. smlouvy: 690 20 04164

Ing. Hana Ščerbová – certifikovaný realitní makléř IČ: 07673345, pojištění je u Maxima pojišťovny a.s. č. smlouvy: 690 20 04162

Ing. Petra Kubáňová – asistentka kanceláře

Právní servis zajišťuje:

Jsem součástí:

Jak vypadá naše práce?

Co bylo před realitami?

V roce 2011 jsem stál před rozhodnutím, jestli se věnovat dále řemeslu (stolařina), které jsem miloval nebo zvolit změnu. Denně dojíždět desítky kilometrů za prací mě moc nelákaly. Možnost zůstat v rodném městě, pracovat a pomáhat lidem, které znám bylo zajímavější. Po pracovní zkušenosti s prodejem nábytku v Brně a Ústí nad Labem byla volba realitního makléře zajímavá příležitost. Předchozí práce se týkala i rekonstrukcí interiéru (kuchyně) a právě řešení bydlení má se změnou interiéru jistě spoustu společného.

Také stavebně truhlářské prvky (schodiště, dveře, okna,..), střechy (krovy) a pergoly jsou blízké oboru, který jsem studoval.

Kde ale začít? Jaká kancelář je ta správná, když v novinách píšou: ,,Realitka mě okradla…… makléři jsou podvodníci……. realitka zpronevěřila peníze”. Všichni se vychvalují, jaký mají servis a jak jsou dobří. Protože jsem nikoho osobně neznal, rozhodování nakonec bylo jednoduché. Absolvoval jsem několik pohovorů a pak jsem šel prostě za těmi, kteří jsou největší a mají nejlepší vzdělávací systém. Zpětně mohu říct, že jsem měl opravdu velké štěstí na lidi a kancelář. Potkal jsem lidi, kteří měli podobné hodnoty jako já a mně se dostalo opravdu dobrého vedení.


Na začátku byl skoro bankrot.

Začátek v realitách byl náročný a několik dlouhých měsíců jsem neviděl ani korunu. Musel jsem však platil za kancelář, telefon, auto a další spoustu nákladů s inzercí. Po 5 měsících mi došly peníze a byl jsem rád, že mě v té době manželka podržela. Běhal jsem po schůzkách a přemlouval lidi, aby mi svěřili své byty a domy k prodeji. Prodeje se nerealizovaly a peníze nepřicházely. Moje inzeráty také nebyly nic moc. Možná má černobílá fotka lidi odradila, ale trval jsme na tom, že se vždy musím podepsat.

letáky
na začátku byl skoro bankrot a tak se tisklo spoustu letáků

Prodat nebo pomoct?

Když jsem však začal lidem pomáhat a hledat řešení, všechno se změnilo. Totiž ne vždy je řešením prodej, někdy je to pronájem a někdy je lépe nechat vše tak, jak to je. Sice jsem nevydělal, ale pomohl jsem a to je někdy prostě víc.

Najednou všechno, co bylo na školeních, mi začalo dávat smysl. Prostě jsem pomáhal lidem prodat za co nejvíc peněz. Všechny letáky, zpravodaje a později i videoprohlídky, byly udělané tak, aby pomáhaly lidem prodat za co nejvyšší cenu. Lidé byli nadšení, když viděli detaily, které odlišily jejich inzerát od jiných. Měli přehled a informace a to pozitivní i negativní. Upřímné poděkování, že prodej byl skutečně bez starostí byly silou, která mě posouvala dál. Prodej za 100% ceny, když ,,super investor na začátku nabídl jen 70%“, bylo také velice příjemné. Trh se stále mění, ale věřím, že práce realitního makléře není vždy prodat, ale pomoct vyřešit situaci.

Radost z práce mám, když jsou lidé spokojení. 

Když jsem viděl nadšené zákazníky/partnery/přátelé, bylo mi jasné, jak má práce bude vypadat.

Dnes je již vše na jiné úrovni. Propagace má svá pravidla, ale i takto to vypadá když je potřeba říct o prodeji těm správným sousedům:

letáky do schránek
letáky do schránek – makléř – pošťák

Zjistil jsem, že když lidem pomůžu najít kupující, kteří nabídnou více peněz a ještě zařídíme skvělý servis, budou spokojeni všichni.

I doktoři se vzdělávají celý život, pokud chtějí zůstat na špici.

Vzdělání pro mě bylo vždy důležité. Když mám někomu svěřit auto, tak chci, aby technik měl praxi a aby o řemeslu něco věděl. Taky u lékaře je důležité, jestli o oboru něco ví nebo jestli má na všechno jen „Brufen“. Proto se stále učím od těch nejlepších, aby služby mohly být aspoň takové, jako očekávám od špičkového chirurga.

Jak je uvedeno na webu RE/MAXu: „Vzděláním to začíná“:
Power start, Realitní profesionál 1, Tom Ferry Tour 2012, Tom Ferry – SalesPower, Nové výzvy v oblasti investic, Exekuce II., Marketing na Facebooku, Směrná hodnota a daň z nabytí nemovitostí, Home Staging, Time management, Získávání klientů na základě referencí, Marketing očami realitného makléra – Bratislava, OBČANSKÝ ZÁKONÍK, Pronájem rezidentních nemovitostí, Pronájem komerčních nemovitostí…

Není tajemstvím, že ti nejlepší makléři jsou nejlepší i díky tomu, že stále rostou. Stále hledají nové trendy a sledují platnou legislativu. Nemusí vydělávat milióny třeba na výkupech, ale vždy po nich zůstávají spokojení klienti. Spokojenost je i díky bezpečí a jistotě, kterou mohou nabídnout jen díky růstu a vzdělání. V České republice jsou, jako ti nejlepší, představováni ti, kteří vydělávají nejvíce peněz. Nemyslím si, že ten, kdo vydělává nejvíc peněz je nejlepší, protože znám spoustu bohatých ,,obchodníků“.

Ti, kteří chtějí pracovat na nejvyšší úrovni studují a prokazují své odborné znalosti před komisí. Zkoušku skládají dle normy ISO nebo dle zákona 179/2006 Sb.

Právě proto, že se stále snažím být na špici, tak jsem na podzim roku 2016 absolvoval kurz Obchodník s realitami. Kurz byl zakončený zkouškou před autorizovanou osobou MMR-22281/2016. Výsledkem je tedy Osvědčení o profesní kvalifikaci dle zákona. Jedná se o stejnou kvalifikaci jako mají kolegové s certifikací ISO 17024.

Vzdělání je důležité

Pokud vás zajímá, jak konkrétně dnes vypadá naše práce (tedy moje a mého týmu), tak napište: